25.1.10

JUAL LAGI

ada banyak utang?

momantai.

rooney 40 juta, vidic 25 juta, nani 15 juta, carrick 10 juta, anderson 12 juta, tosic 7 juta, berbatov 20 juta. eh, lagi baik jual semua sekali. pakai pemain dari akademi. gaji pun murah, berapa ribu pound sterling je sebulan. ambik rajagopal jadi manager, berapa ringgit malaysia je sebulan. oh ya, OT pun boleh dijual juga.

masih tak cukup?

aku jual je glazers ni kang!

agak-agak sapa la nak beli glazers ni kan? macam hikayat ali baba bujang lapok. khadam yang nak dilelong melelong tukang lelong. lelong lelong .... kata jamal pak tongko, jual orang lagi untung daripada jual unta. ya habibi, ya maulana, apa mau jadi dengan ini dunia? wowwwww! saudagar unta ketawa, he he he ....

saya pun ada ingat ini bisnes model sangat baik. kelab tak menang piala tidak mengapa, yang penting tuanpunya kelab untung juta-juta. apa dia lupa? kelab menang banyak piala kasi masuk wang juta-juta juga. cilakak wak!

kau tengok apa sudah jadi kepada bahasa aku? macam keling mabuk minum todi atau melayu mabuk minum brandi je aku tulis. gara-gara tak mau guna bahasa bombastik. aikkkk ... salahkan orang lain lagi? ya, sebab aku melayu.

itu hari dalam kereta aku sudah dengar lagu cerita kedai kopi. wow! dia sebut hayati banyak sedap "hayatei".... wei, banyak syoklah. dulu aku ada dengar anuar pak zain sebut yang "jang". ala-ala indon le plak. bedallah! kata orang, bila melibatkan lagu, tak kiralah ada imbuhan atau tidak atau macam apa cara nak sebut, bantai saja.

Tiada ulasan: