18.2.10

D4DUNGU

memenuhi sesatunya planet yang bisa didiami manusia. buat menyesakkan ruang yang makin sempit ni. buat merugikan oksigen yang makin berkurangan ni. buat menghabiskan beras ... tapi tak mengapa, rakyat jelata kini lebih suka makan fast food atau maggi mee atau untuk yang cuba-cuba diet, sayur-sayuran dan buah-buahan.

tahu tak kau bahawa makhluk bernama manusia ini perlu kedua-duanya. ini cerita makan ya, manusia perlu makan daging dan sayur-sayuran. kamu gemuk kerana malas exercise atau kerana faktor genetik. eh ... getik/gedik pulak minah ni.pi main jauh-jauh. aku ada kerja yang perlu disiapkan sebelum hari ini menjadi malam jumaat sepenuhnya. sebelum hantu pejabat keluar dan mencekik aku. aku takut hantu sebagaimana aku takutkan penolong HM aku dulu. bukan takut sebab dia garang atau jahat. tapi sebab dia sebat aku macam nak hukum bunuh.tak kesian ke sebat anak orang yang innocent macam aku?

owh ... budak baik tak akan disebatkan?

ok.

budak-budak dan mak bapak yang dungu sekalian. insaflah. dungu membawa kehancuran, ia tidak baik untuk masyarakat dan alam sekitar. benda-benda yang merosakkan harus dijauhi.

jangan jadi dungu.

Tiada ulasan: