20.2.10

MARI BELAJAR

malam semalam (membawa ke pagi buta) aku belajar banyak benda di sektor 7 shah alam.

pertamanya, jika kamu punya sistem bunyi keliling dan menghadapi masalah bunyi berdesir bila menonton tv, ada 2 solusi. pertamanya, mute kan suara. kalau masalah masih berlanjutan, tutup suis semuanya. brilliant. aku inzal dengan solusi ini.

keduanya, apabila kamu ingin membuat perbandingan di antara 2 variables, kamu cuma perlukan software untuk membuat kerja tersebut untuk kamu. mudah (sebenarnya perbincangan amat panjang lebar dan aku hanya melopong tak paham).

ketiganya, cara-cara meng upload video klip ke dalam blog (seterusnya mempersetan ibliskan undang-undang hakcipta terpelihara).

keempat, cara-cara memberi bonus dan penggunaan KPI di pejabat. aku nak rekomen kepada majikan agar teman-teman aku ini dilantik sebagai konsultan HR yang baru. pasal aku dah tak percaya dengan hasil dan mutu kerja konsultan yang lama. yang banyak memeningkan kepala (batu) aku. di masa yang sama, aku akan tegar dan berpegang dengan konsep wak, jangan gajikan konsultan orang putih. pasal depa makan cheese, bukan belachan.

pulang ke rumah, aku berasa sangat bijak dan bertuah.

dapat ilmu free dan paling penting, meneruskan silaturahim yang terbina sejak 25 tahun dulu.

Tiada ulasan: