9.2.10

SIHAT

kenapa agaknya kebelakangan (dinasihatkan kurangkan penggunaan perkataan "belakang" selalu sangat demi menjaga sensitiviti sesetengah pihak) aku dah tak marah sangat?

marah itu bagus.

terlebih marah pun bagus.

asyik nak marah-marah tak bagus.

pasal apa?

orang yang asyik marah-marah ni selalunya berpenyakit, tak sihat.

eh ... dah sihat ke adik aku? khabarnya masuk hospital pasal kandungan anak pertama dia ada masalah sikit. adik ipar aku (yang sekampung dengan MB perak) teks tadi, katanya cuma perlu lebih rehat. lega aku. walau tak seakrab macam masa kecik dulu, aku tetap sayang adik-adik aku. kedewasaan menjarakkan kami. bukan saja jasad, tapi juga kemesraan. dah besar ni, masing-masing pandai sangat bawa diri. ok le kot?

eh ... marah ke ni?

dengan lohgat yang tebai, aku katakan "dok aihhhhh......".

aku sihat. ada penyakit, tapi sihat.

Tiada ulasan: