10.4.10

ADIWIRA

setiap orang punya adiwira masing-masing.

hero aku dah tak ada. banyak legasinya yang tak termampu aku pikul, tapi aku bersyukur dia pernah menjadi hero aku.

35 tahun di bawah naungan lindungan dan rahmat kasih sayang yang tiada batasan. sentiasa berkorban untuk aku. wang bukan pengisiannya. tapi ilmu berguna. dia tahu wang bukan segala-galanya. sampai kini aku pegang prinsip itu. jadinya semalam bila sahabat bertanya kenapa tak mau join, aku cuma geleng kepala.

wang sebanyak mana dikejar tak akan pernah cukup. ia hanya menyempitkan ruang masa kau. itu pendapat aku. pendapat kamu mungkin lain. dan banyak contohnya, mereka hanya cuba menjustifikasi kegilaan mengejar wang dengan alasan memberi sekuriti kepada anak bini dan famili. toyib, aku terima. mengapa kau berasa pelik bila aku tak segila itu?

hero datang dan pergi.

tapi hero aku hanya seorang itu. tiada pengganti.

alfatihah buat abah.

Tiada ulasan: