14.4.10

AKU, BUKAN OKU

mestikah kita jadi melayu semata-mata untuk mendapat keistimewaan yang diperuntukkan di bawah perlembagaan persekutuan?

melayu yang macamana?

apa keistimewaan yang kita nakkan sangat tu?

pasal apa kita perlukan keistimewaan? pasal kita mundur, malas? aku tak rasa macam tu.

dalam blog lama aku, aku dah berkonspirasi bahawa idea melayu itu mundur dan malas adalah indoktrinasi imperialisme. aku masih pegang kepada teori (cap ayam) aku tu. kalau melayu mundur dan malas, macamana la dapat pegang ini negara dari mula kesultanan melayu dulu sampai sekarang?

tapi jangan complacent. mana tau lagi 20 tahun, kong kek kuat jadi pee M dan kotei nallapunyabesar jadik tee pee M? ada berani ka?

aku bukan pejuang ketuanan melayu. itu mantra tahi lembu!

aku cuma aku .... dengan keakuanku.

Tiada ulasan: