19.6.10

ORANJE

walaupun aku sokong oranje tapi aku respek samurai biru. budak-budak jepang ni memang pandai main bola. padanlah mereka pernah takluk dan jajah malaya dahulu. dan tatkala kita di zaman gemilang, kita balas dendam dengan nippon ni, bergol-gol disumbat ke gawang. sekarang? jepang pun malu alah nak main dengan kita.

oranje bermain hambar. separuh pertama kuasai posesi tapi tak ada 1 percubaan merbahaya ke gawang lawan. satu rembatan magikal awal separuh kedua membezakan kedudukan. aku dah cuak. inikah team yang berpeluang menjadi juara?

tapi aku enggan patuh pada sejarah dan statistik seperti penyokong inglan, S pain atau perancis. bak kata pepatah lama, sikit-sikit lama-lama jadi bukit. man-man dan jangan gelojoh macam jermang.

aku rasa marwicjk kena ubah strategi dan lebih berani. 2 holding midfielder dan striker yang tak fit tak bagus untuk oranje. elia menghidupkan suasana. mungkin robben yang fit akan gamatkan lagi tempo permainan.

aku suka oranje, bukan oren si buah. huhu.

Tiada ulasan: