17.1.10

TOTE HOSE

ada orang teruja.

ada yang begitu-begitu saja.

aku termasuk kelompok kedua. 3, 5 atau 7 tidak jadi apa-apa. kalau takat bermain sambil berjalan, lembab dan tersangkut sana-sini. training entah berapa jam sehari dan berapa hari seminggu? takkan tak cukup? hidup kamu di situ, rezeki kamu di situ. namapun pro. jutawan dan hartawan. apatah lagi berada di kelab terkemuka, bukannya cap ayam. brand tersohor, dipuja jutaan manusia seluruh dunia.

tak seperti match sekarang kini. jauh lebih menarik dan pantas dengan aksi. turunaik dari satu D ke D yang lain. kamu serang aku sekali, aku serang kamu bertubi-tubi. kamu tendang bola sekali, aku tendang dengan kaki-kaki kamu sekali. setiap inci padang ini dikejar, dibayangi. macam tak cukup tanah mereka berlari ke sana sini. ini baru seronok ditonton. ini baru menaikkan semangat berjaga pagi-pagi buta. takat menendang bola ke sana sini dengan pace siput babi.

aduhai! akhirnya encik mancini, selamat bangun dari mimpi.

di teater impian atau mimpi, aku hampir terlelap kebosanan. 3 gol yang dijaringkan langsung tak membakar selera aku. macam tengok liga malaysia atau final sukan sea yang baru lalu. kamu kata kamu champions? oooo ... musim lepas .... ok, sejarah.... move on. apa? tak bergerak? pasal apa? oooo .. owner banyak hutang...ooooo ... manager degil sombong ...... tak mengapa. sejarah mengajar manusia setiap detik itu punya kitarannya.

teringat kata-kata sir matt busby yang lebih kurang berbunyi begini :-

in all modesty to sum up the seasons of 63-64 and 64-65, there is no team in england that could match manchester united.

jadinya peminat totok dan fanatik yang terloncat-loncat gembira, ingin aku khabarkan sesuatu. team ini tidak bermain selayaknya.

kalau korang masih menyanyikan glory glory man utd, aku pelangkung kamu!

Tiada ulasan: