23.2.10

NOSTALGIA

majikan "mengamuk" tadi siang.

digegarnya orang-orang sekeliling. aku yang dah imun ni macam kebal lah pulak. tak disemburnya padahal aku ada bahagian dalam amarahnya itu. kalau diamuknya aku tadi, memang lunyai. aku ni kalau dah silap, memang tak melawan punya. pasal guilty conscience tinggi.

malam tadi sebelum pulang, majikan masuk bilik aku. aku pasang lagu ares lament, dia lamented... lagu apa lah aku pasang. langsung aku taruk lagu heavy chains, melompat sekejap dia. teruja. eh ... rock juga majikan aku ni. ingat layan barbra streisand?

COO aku pulak bising. apa lagu pasang ni? aku selongkar laci, jumpa cd the police. pergh... dah bertahun tak layan.

jadinya masa balik dalam kereta tadi, meletop speaker aku layan lagu-lagu the police.

malam ni, aku nostalgia.

Tiada ulasan: