25.2.10

TAIK

tema minggu ini ialah taik.

aku tidak merujuk kepad istilah manure yang sering digunapakai oleh haters atau group dengki/anti kepada team bolasepak terbestest di dunia.

sebaliknya aku merujuk kepada bentuk yang aku berada kini. sungguh aneh bukan ayat yang aku terjemah secara terus daripada frasa di dalam bahasa penjajah.

kata sahabat, taik berlaku.

kata sahabat lain, aku terlalu banyak membaca buku sasterawan negara yang berjudul shit.

kata-kata di atas tidak dipetik dalam bentuk asalnya.

aku tak ingin dituduh menyiarkan semula kata-kata orang lain tanpa mendapat kebenaran terlebih dahulu (walaupun aku banyak plagiat kata-kata wak. dia tak pa pasal dia tidak memberi apa-apa kecelakaan tentang apa yang diciplak. tambah pulak, dia adalah pembentuk gaya yang ulung dan telah mengolah dengan kecantikan dan kemerduan nama-nama kawan sehingga menjadi ikutan dan buah mulut orangramai).

akhirnya di kemalaman yang semakin gelap dan tatkala aku telah terlepas tarikh mati, aku jadi semakin penat dan malas.

aku nak balik makan dengan bini. dia dah ajak siang tadi.

tapi di mana ya?

Tiada ulasan: