25.4.10

EMPAT EMAK LAGI BEST DARIPADA EMPAT BINI

bila ada di kampung, perkara-perkara ini akan berlaku :-

1. makan nasik macam dah setahun berpuasa, tak tau nak berhenti.

2. kepala dan jiwa rasa tenang setenang kampung aku yang cuma dengar bunti burung berkicau di siangnya dan bunyi nyamuk yang bermain-main tepi telinga di belah malamnya.

3. hatiku akan syahdu mengadap 2 kubur, ayahanda dan bonda. kenangan pun penuh dalam kepala otak dan air mata aku menitis pelan-pelan.

nak melawat mak dan pak angkat aku kejap. katanya tak berapa sihat.

mak angkat aku ni "bela" aku dekat 2 tahun bila emak aku meninggal masa aku berumur 4 tahun dulu. dia la bagi aku makan dan jaga aku masa abah pergi kerja.

atas dasar tu, aku rasa beruntung. ada emak kandung, emak angkat, emak tiri dan emak mertua.

bukan pening kepala macam orang yang ada 4 isteri.

Tiada ulasan: