2.2.10

PANDAINYERRRRR

aku ni tak pandai. spm dulu matematik moden dapat p7 dan matematik tambahan dapat f9. kalau dalam sijil spm aku ada 8 subjek je walau aku ambik 9 subjek, rugi!

dalam kebodohan aku ni, aku rasa tak le pandai sangat cadangan memasang 3000 cctv di sepanjang jalan yang dilabel sebagai jalan maut atu merbahaya. agak-agak engkau, berapa ongkosnya tu? jangan tanya aku, aku tak pandai ilmu hisab. aku cuma pandai menghisap rokok dan lain-lain benda yang boleh disedut dan dihisap keenak-enakan.

kalau anak tak pandai menari, perlu ka dibeli video tarian atau dihantar berguru?

kalau penyerang dan ketua pasukan nasional tak pandai menyepak, perlu ke dibeli boot baru atau berlatih lebih keras cara-cara menyumbat gol?

ini sama le dengan berkempen anti merokok tetapi terus menaikkan duti tembakau.

sama le dengan kempen 1 malaysia tapi orang sendiri memanggil kaum-kaum selain melayu sebagai pendatang. yang pendatang tu pulak sensitif sangat apa hal? nak kerakyatan dah diberi. nak kesamaan rata, (tak) diberi. so.... apa lagi? takpa, esok bila aku dah jadi pee M, aku lantik rajagopal jadi raja pulau pinang. aku lantik kingston lee ah pek jadi king melaka. aku lantik daphne iking jadi king sarawak. aku lantik hamid sultan jadi sultan sabah.

yang melayu ni pun satu. kau bawa masuk indon, bangla, burma, nepal ramai-ramai ni pehal? lepas tu kau tak pantau. ni baru betul-betul pendatang. yang mutakhir, yang membimbangkan, yang merungsingkan. mari duduk di apartment aku, nescaya kau akan tahu betapa sakitnya hati dikelilingi mamat-mamat afrika dan uzbek yang macam orang zaman batu. tak de etika dan tak bertamadun betul. mak bapak banyak duit hantar anak-anak belajar kat sini tapi perangai mengalahkan sakai papua new guinea.

aku rasa india merah amerika lagi bersusila la.

Tiada ulasan: