1.2.10

ULASAN MALAS DAN TERGENDALA

united tear arsenal to shreds at emirates.

itu bukan kata-kata aku, tapi tajuk berita di akhbar the star.

eh.... jangan la cakap macam tu. dah la hati mereka dirobek-robek pagi tadi melihat meriam buluh terlebih kabait, korang bakar lagi perasaan mereka dengan tajuk yang menghiris hati tu.

aku rasa celcom ada masalah. adik aku sehingga sekarang kini masih belum membalas sms aku yang dihantar jam 2.30 pagi tadi. harap-harap dia dikurniakaan kesihatan tubuh badan dan akal fikiran. semoga dilindungi dari segala mara bahaya.

sedikit imbasan apa yang berlaku.

andrei arshavin, kapten rusia semalam tersilap memilih kasut. aku rasa dia memakai spike dan bukannya boot. cesc fabregas yang dikejar-kejar barcelona (juara tiga piala musim lepas) macam seronok nak celebrate hari wilayah je, main tak ke mana.

sebaliknya anak keling berasal dari portugal yang memakai jersi no 17 man utd begitu lincah menggolek, bergolek dan tergolek. namun sempat menjaringkan 1 gol (kata pengulas, almunia jaring gol sendiri. terer gak goalie skor gol ni) dan membuat 1 assist. pemain sepet dari korea yang namanya diabadikan di suatu jalan di kampungnya membuat 1 jaringan cantik. wayne rooney yang dikata penyerang terbaik england turut menyumbat mulut arsenal dengan menyumbat 1 gol.

separuh pertama selesa 2-0 di hadapan. masuk separuh kedua, dah jadi 3. di 10 minit terakhir sewaktu pemain-pemain man utd sedang berkira-kira nak melawat pub mana, vermalen menjaringkan gol saguhati.

arsene wenger (yang hampir weng) kelihatan sugul masygul dan mengusap-usap kepala sendiri. cuba menenangkan diri daripada diserang angin ahmar atau penyakit jantung berlubang. yang aku pasti, setengah hati dia dah ditoreh pisau belati dan bernanah. tak tau apalah nasib mereka di stamford brdige minggu ini.

fergie, yang kadang-kala aku sayang tapi benci, senyum puas hati.

oh ya.... makian aku semalam banyak dihambur kepada kapten perlawanan. kamu ni, buat aku sakit hati je. nasib baik 2nd half main elok sikit. dan seperti biasanya, kuda tua yang digelar scholesy.

man utd juara? belum pasti, tapi batang aku tengah mencodak ni....

Tiada ulasan: